24 listopada 2016

Od Loedii cd. Oracle

Przyśpieszyłam, cicho sunąc za basiorem. Zdziwiłam się lekko, kiedy powiedział, że chce iść do Doliny Mrocznej Strugi, jednak umiejętnie to zdziwienie ukryłam. Zwykle wilki omijały ją szerokim łukiem, wierząc, że jedynie tam są demony. Dla mnie było to głupstwo, marne plotki nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.
Demony mogą być wszędzie. A najbardziej tam, gdzie się ich nie spodziewamy.
Skoczyłam w przód, znajdując się zaraz obok Oracle.
- Jesteś pewien, że chcesz tam iść? - zapytałam, wiedząc, że wyszło to dość strachliwie. I bardzo dobrze - jak już udawać, to z rozmachem! - Wiesz, słyszałam, że są tam demony...
- E tam, zwykłe miejsce. Jak każde inne. - skwitował, nie zwalniając.
Uśmiechnęłam się pod nosem. Byliśmy całkiem niedaleko, kiedy z nieba zaczęły spadać niewielkie krople deszczu. Coraz szybciej i szybciej, aż w końcu, połączone z wiatrem w nikczemnej zmowie, stworzyły istną ulewę. Zazgrzytałam zębami, kątem oka rejestrując zachowanie towarzyszącego mi wilka.
- Och, ulewa... - wydukałam ze sztucznym przejęciem - To zły znak... Może jednak przeczekamy ją w jakiejś jaskini?
Oracle spojrzał w górę, a chłodny deszcz spływał po jego ciemnym futrze, skapując na wilgotną glebę.
- Chciałbym tam pójść teraz.
- Ulewa nie będzie przecież trwać wiecznie. Pogadamy, a później się tam udamy. - odparłam całkiem głośno, próbując przekrzyczeć szalejącą pogodę. Basior stał w deszczu jeszcze chwilę.
- Może i masz rację. Przeczekajmy. - westchnął, a ja wyprostowałam się i truchtem ruszyłam na zachód, dając basiorowi znak, żeby ruszył za mną.
- Lira? Gdzie idziemy?
- Zobaczysz. Jaskinia, niedaleko stąd.
Skinął łbem, co zarejestrowałam kątem oka. Już po chwili byliśmy na miejscu. Pewnym krokiem weszłam do niewielkiego - mieszczącego może trzy dorosłe wilki - zagłębienia w skale, które ja zwykłam nazywać jaskinią.
Położyłam się w jej głębi, napawając się suchą ziemią i zapachem mokrych igieł sosnowych.
Lustrowałam wzrokiem basiora, kiedy ten usadawiał się po drugiej stronie.
- No, mów, dlaczego tak zależy Ci na pójściu tam?

Oracle? :D

Większość obrazków i zdjęć umieszczonych na blogu nie jest naszego autorstwa.

Proszę o nie kopiowanie treści z bloga w celach własnych bez wiedzy administratorki.

Szablon wykonała Fragonia dla bloga
Sisters of The Template